V veselem decembru smo v Kranju v dveh nočeh (15.-16. 12 ter 20.-21.12.) testno izvedli nočne prevoze, katerih namen je bil preveriti potrebe in možnosti za redno uvajanje nočnih prevozov, predvsem za mlade, pa tudi druge, ki bi za vrnitev v nočne času raje izbrali organiziran prevoz. Predvsem v drugem vikendu sta bili vožnji dodobra polni, izredno dober odziv pa je akcija doživela tudi na socialnih omrežjih in med lokalnimi akterji (društva, organizatorji dogodkov, …).

V veselem decembru smo v Kranju v dveh nočeh (15.-16. 12 ter 20.-21.12.) testno izvedli nočne prevoze, katerih namen je bil preveriti potrebe in možnosti za redno uvajanje nočnih prevozov, predvsem za mlade, pa tudi druge, ki bi za vrnitev v nočne času raje izbrali organiziran prevoz. Predvsem v drugem vikendu sta bili vožnji dodobra polni, izredno dober odziv pa je akcija doživela tudi na socialnih omrežjih in med lokalnimi akterji (društva, organizatorji dogodkov, …).

Okvir za omenjeno akcijo predstavlja projekt ’Naj te zapelje zelena mobilnost’, ki ga CIPRA Slovenije in Center za trajnostni razvoj podeželja Kranj na območju osrednje Gorenjske izvajata od lanske jeseni. S projektom želita z inovativnimi organizacijskimi, promocijskimi in izobraževalnimi ukrepi promovirati in izboljšati zasedenost ter s tem izkoriščenost potenciala obstoječe mreže javnega potniškega prometa (JPP) na območju osrednje Gorenjske, t.j. na vplivnem območju mesta Kranj. Projekt Naj te zapelje zelena mobilnost sofinancira Ministrstvo RS za okolje in prostor, iz sredstev podnebnega sklada.

Ena od zanimivih, a hkrati tudi zahtevnejših aktivnosti projekta je tudi analiza potreb za organizirane nočne prevoze ter preučitev možnosti za njihovo redno vzpostavitve, predvsem ob koncu tedna ali ob posebnih dogodkih (npr. v veselem decembru, festivalih ipd).

Ker je najboljši način za uvajanje in preverjanje novosti njihova praktična testna izvedba, so bile v noči s 15. na 16.december ter v noči z 21. na  22.december testno izvedene 4 nočne vožnje. Z odhodom ob 1.00 in 2.30 tekom prve noči oz. 1.30 in 3.00 tekom druge noči, je nočni avtobus povezal Kranj z vsemi pomembnejšimi naselji na severnem delu podeželske okolice: Šenčur, Cerklje na Gorenjskem, Preddvor, Kokrica in Naklo ter naselja ob omenjeni trasi. Prevoz je bil brezplačen, še posebno močno obveščanje pa je bilo izvedeno preko družabnih omrežij. Tu so se zelo dobro odzvali in k obveščanju pripomogli gostinci oz. organizatorji kulturno-zabavnih dogodkov v Kranju, pa tudi vsa mladinska društva in lokalne turistične organizacije na območju. Še močnejši in enako zelo pozitiven je bil na medmrežju (npr. na FB) odziv posameznikov, najbolje pa bi jih povzela dva najpogostejša : “Končno!”, “Super ideja!” ter: “Zakaj pa ne vključite še…..?”.

Navkljub dobremu odzivu na medmrežju je bila prva noč prevozov še dokaj osamljena in z obema vožnjama se je prepeljala le peščica potnikov. Zato pa so bili vsi ti navdušeni, tudi ker jim je avtobusna vožnja olajšala vrnitev domov. Tako enemu od udeležencev, ki se je vračal s praznovanja v okviru podjetja, ni bilo potrebno buditi svoje žena, udeleženka iz Preddvora pa je z veseljem avto pustila doma prav z namenom, da se je peljala z nočnim avtobusom.

Podoba pa je bila glede udeležbe povsem drugačna v noči na 22.december, ko sta bila avtobusa na obeh linijah dodobra polna in je bilo samo uradno evidentiranih udeležencev skoraj 45. Vsi so bili navdušeni nad prevozi, pa čeprav so morali tisti, ki so bili na vrsti ob koncu polkrožne trase, na svoj cilj počakati nekoliko dlje. Ena od glavnih privlačnosti je gotovo varna vožnja pozno ponoči, in to v veseli družbi prijateljev vse do hišnega praga.

S testno izvedbo nočnih voženj smo dobili veliko praktičnih informacij in izkušenj, pa tudi izredno pozitivno motiviranost za nadaljevanje aktivnosti. Že zdaj je mogoče reči, da bi bili nočni prevozi zaželjeni in potrebni  vsaj za tradicionalne večje dogodke v Kranju, saj se jih udeležuje večje število udeležencev iz okolice, zlasti mladih.  Pri tem bi lahko tokratni polkrog razdelili na dva krajši trasi, ki  bi jih prevzela dva manjša avtobusa, s tem pa bi skrajšali čas potovanja za potnike ob koncu trase.

Tudi z namenom predstavitve vseh teh novih izkušenj in iskanja optimalnih in dolgoročnih rešitev, bo v začetku leta  2019 izveden širši posvet na temo nočnih prevozov ter o mladih in JPP. Na njem se bodo srečali in o tem pogovorili mladi iz osrednje Gorenjske ter predstavniki vseh pomembnejših akterjev za trajnostno mobilnost (občine, ministrstva, prevozniki, nevladne organizacije, gostinci, …).

Zapisal: Uroš Brankovič, Center za trajnostni razvoj podeželja Kranj

(Visited 8 times, 1 visits today)
Dostopnost